Inspirerende Ontmoetingen

Duurzame ontwikkelingen


Nieuwe en ongebruikelijke zaken genieten veelal mijn interesse. Ook in de rol als Freelance- gast- of autonoom ontwerper werk ik graag aan prettige werkomgevingen en werkrelaties waarin samenwerken centraal staat. Ieder persoon brengt in zijn of haar werkomgeving een unieke combinatie van talenten, eigenschappen, en verwachtingen in, waarbij interactie het sleutelwoord is voor merkwaardige, bijzondere, buitengewone prestaties.
Samen ben je meer, samen kun je meer.


De interactie met Paula Scher, directeur van New Yorks grootste ontwerp bureau Pentagram, leverde een effectieve ontwerpmethodiek op tijdens een workshop, waarin huisstijlen het platte vlak verlaten en de openbare ruimte opzoeken zonder herkenning van de oorspronkelijke huisstijl te verliezen. Deze ontwikkelde ontwerp methodiek werd beloond met een certificaat voor Ontwerp Ruim.


De aankondiging voor de 7e Berlin Biennale genoot veel duitse media aandacht vanwege een actie van bureau Mario Lombardo uit Berlijn. Ontwerp Ruim leverde haar bijdrage samen met een groep energieke talenten, door winkel ruiten te beschilderen met politieke uitspraken van diverse aard. De grens van publieke angst werd opgezocht onder de naam; Happy New Fear, het thema van 7e kunst biennale.


Er ontstaan bijzondere vriendschappen door samenwerking. Brandfriend Ruud Heijenga is expert in het ontwikkelen van merk strategieën op basis van onderzoeksmethodieken die gerelateerd zijn aan de werken van psycholoog Carl Jung. 
"Every brand needs a friend" is het credo van Ruud Heijenga, en op vrienden moet je kunnen bouwen. Ontwerp Ruim heeft als rechterhand van Brandfriend mogen werken aan inspirerende opdrachten voor Jumbo foodmarket, Facet accountants & adviseurs, Arjan Erkel en het energieke reclame bureau OD uit Rotterdam. 
De kroon voor onze samenwerking staat op Rabobank ‘s-Hertogenbosch e.O. waarvoor een nieuw klant ontmoetingsconcept werd ontwikkelt en gelanceerd. In nauwe samenwerking met architect Fons Kooymans, is het concept Een thuis voor vragen en vertrek punt van ideeën in iedere dimensie vormgegeven.


Geïnspireerd door het gedachtengoed van de Braziliaanse industriële democraat Ricardo Semler {CEO Semco} waarbij werken vanuit persoonlijke passie en talent leidend is voor succes en geluk in je (werk-)leven, ontwikkelde Ontwerp Ruim samen met communicatie adviseur Dries Vogel en Rob Mijnhart een ondernemingsplan voor een ontmoetingsplek voor 30, 40 en 50 plussers.

In dit ondernemingsplan staat de persoonlijke ambitie van de doelgroep centraal. 
De combinatie en verbinding van onze persoonlijke talenten heeft het ondernemingsplan inmiddels van de grond getild. Het oudste café van Arnhem, Oranje Koffiehuis, is dé plek waar mensen samen komen om te ervaringen, passies, talenten en dromen te delen en vorm te geven.  
Delen maakt rijker.